|
Złamania kości i uszkodzenia stawów
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3267 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Czas realizacji : 45 minut
- Odniesienie do wcześniejszej edukacji. - SZKOŁA PODSTAWOWA- przyroda, ścieżka prozdrowotna
- czynności życiowe człowieka,
- bezpieczeństwo na drodze i w czsie zabawy,
- pierwsza pomoc w niektórych urazach
- GIMNAZJUM- biologia, Scieżka obrona cywilnw, ścieżka prozdrowotna
- budowa i funkcje układu kostnego człowieka,
- przykłady urazów kończyn dolnych i górnych,
- bezpieczeństwo i pierwsza pomoc
- Opis zajęć:
- CELE LEKCJI :
- zapoznac ucznia z rodzajami urazów kostno-stawowych,
- nauczyć udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów kostno-stawowych,
- kształtować wrażliwość na cierpienie ludzkie i odpowiedzialność za wykonanie czynności ratunkowych.
- TREŚCI NAUCZANIA:
- rodzaje złamań i ich charakterystyka,
- zakres pierwszej pomocy w przypadku złamań kończyn ,obojczyka i żeber oraz miednicy,
- objawy i pierwsza pomoc przy skręceniach i zwichnięciach,
- unieruchonienie ułożeniowe w przypadku urazów kostno-stawowych
- METODY I TECHNIKI PRACY:
- pokaz z objaśnienim,
- praca w grupach,
- dyskusja,
- ćwiczenia praktyczne
- ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- podręczni i zeszyt ćwiczeń
- foliogramy i rzutnik,
- plansze i schematy postepowania,
- chusty trójkatne,
- PRZEBIEG ZAJĘĆ:
FAZA WSTEPNA: Uczniowie wymieniają możliwe sytuacje z życia codziennego będące przyczyną urazów kostno-stawowych.Sytuacje te spisuje sie na tablicy. W dyskusji pod kierunkiem nauczyciela młodzież wymienia rodzaje urazów oraz sposoby unieruchamiania złamań i urazów stawów.
FAZA REALIZACYJNA:
- Nauczyciel dokładnie charakteryzuje poszczególne urazy kostno-stawowe. Omawia objawy oraz sposób unieruchamiania kości i stawów. Demonstruje przedmioty przydatne do unieruchonienia kości, prezentuje foilogramy i plansze do omawianego tematu.
- Uczniowie dobieraja sie w grupy 5 osobowe Dyskutują w grupie, wymieniają ppomysły, które zapisują na kartce na temat KOLEJNOŚĆ DZIAŁAŃ W PRZYPADKU ZŁAMAŃ I URAZÓW STAWÓW. Uczniowie ustalają prawidłową kolejność, a nastepnie porównują z zapisami w podręczniku.
PODSUMOWANIE ĆWICZENIA: Każda grupa wskazuje elementy wykonane prawidłowo oraz omawia popełnione błędy
- Ucziowie w tych samych zespołach ćwiczą sposoby unieruchomienia urazów kostno-stawowych. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów wskazuje na popełnione błędy wskazuje prawidłowe działanie.
FAZA PODSUMOWUJĄCA: Nauczyciel podsumowując ćwiczenia wskazuje elementy wykonane prawidłowo oraz omawia sposób eliminowania popełnionych błędów przez uczniów. Uczniowie wymieniają własne przeżycia podczas wykonywania ćwiczeń.
- PRACA DOMOWA:
ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń VIII 7-1do VIII7-4 Wykonanie ćwiczeń ma na celu utwalenie nabytej na lekcji wiedzy Renata Tetera nauczyciel PO w ZSOiE Lubsko | |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|